torsdag 24. september 2020

Jenta bak bloggen! - Bloggen fyller 2 år!

Nå har jeg blogget for Aktivum siden september i 2018, men enda ikke skrevet noe om meg selv. Derfor tenkte jeg å gjøre det nå. Anledning 2års dagen til bloggen. Hipp Hurra!


Jeg heter Ingrid og er 32 år. Jeg har mitt å slite med som gjør at jeg er ufør og har en tilrettelagt jobb her på Aktivum.

Jeg har jobbet her på Aktivum siden juni 2011, da fikk jeg jobbe i to uker før det ble sommerferie i fire uker. Dette var da vi pleide å stenge for sommeren, noe vi ikke gjør lenger, nå har vi oppe hele sommeren! Så i juni 2021 har jeg jobbet her i 10 år! En av mine første oppgaver var å starte opp en Facebookside for Aktivum. Også satt jeg mye på inntaksrommet og priste varer som kom inn.

Jeg må innrømme at jeg flere ganger har kjent på det at jeg føler for noe annet, at jeg har fått nok av hele sjappa her og bare har lyst til å komme meg bort herfra. Men nå i det siste årene har det ikke vært så ofte at jeg har tenkt sånn. Jeg merker at trivselen er bedre nå, jeg har litt andre oppgaver enn jeg hadde før, før satt jeg kun på inntaksrommet og ikke noe annet. Nå har jeg litt mer varierte oppgaver og kan bruke litt kreativitet, noe jeg er veldig glad i.

På mandager jobber jeg med denne bloggen, da går jeg rundt i butikken og finner ting å ta bilder av. Noen ganger har jeg et tema, andre ganger bare tar jeg noen bilder, noen ganger skriver jeg mer enn andre ganger, det er opp til hva som passer til innlegget.

På tirsdag rydder jeg klesavdelingen etter langåpent på mandager, finner jeg noen fine klær så setter jeg det på de utstillingsdukkene som står der, da hender det at klærne fort blir borte og jeg må finne noe nytt igjen. Også sitter jeg og priser mer klær etter det. Jeg foretrekker å prise klær framfor duker og håndklær, gardiner og sånne ting, syns klær er mer kreativt.

På onsdag og fredag har jeg en fridag, hvor jeg er hjemme og holder på med mitt og egne prosjekter.

På torsdag blir det samme oppgaver som på tirsdag, da har vi hatt langåpent på onsdag og noen kunder er ærlig talt ikke så flinke til å rydde etter seg, noen pleier bare å slenge klær over stativet eller lar det bare ligge i prøverommet. Det må jeg innrømme at jeg syns er ganske slapt og jeg pleier å bli oppgitt og har bare lyst til å la det ligge sånn. Men det kan jeg ikke, men det frister! Etter det priser jeg gjerne mer klær igjen, sammen med vesker og sko. Etter endt arbeidsdag på torsdag kan jeg si god helg fordi jeg har fri på fredager også. Digg!!

Ellers pleier jeg innimellom å rydde i butikk, prise varer, pynte, sette ut varer, jeg har vært innom kjøkkenet hvor jeg har stekt vafler, og vært i transporten hvor vi har hentet og levert varer hos kunder. Eneste jeg tror jeg ikke har gjort er å jobbe på snekkeriet, men det har jeg ingen interesse om heller, er ikke så glad i sånne maskiner, rett og slett redd for å miste hendene mine, hehe!

Før jeg startet her gikk jeg på jobbsøkerkurs i Lillestrøm, lærte å skrive en CV, og lærte en del rundt det og søke jobb, jobbintervju, osv. Jeg fikk egentlig ikke så mye ut av det, men det var noe å gjøre.

Privat har jeg drevet blogg siden 2008 og har alltid hatt interessen for skriving og foto. Da jeg fikk tilbud om å starte en blogg for jobben syntes jeg det hørtes kjempegøy ut og her er vi.  Derfor har også mandager blitt en fin dag på jobb. Jeg har også fått litt ansvar for vår instagramkonto, hvor jeg legger ut et par bilder om dagen om det som finnes i butikken vår. Og det er ikke lite!

Er du i butikken kan det hende du ser meg, men jeg pleier å jobbe litt i det skjulte. Jeg ønsker lite kundekontakt og prøver å unngå at noen tar kontakt med meg. Jeg er ikke noe flink med priser osv så det kan jeg uansett ikke svare på.

Håper dette var lærerikt og interessant å lese, og at dere vil fortsette og handle her hos oss. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar